Czasy, gdy wystarczyło stworzyć stronę www i zlecić jej pozycjonowanie, bezpowrotnie minęły. To bardzo dobra wiadomość dla Ciebie, ponieważ nieuczciwa konkurencja będzie musiała zacząć działając uczciwie, aby dotrzeć do klienta. Obecnie najważniejsze jest tworzenie ciekawych treści i dzielenie się nią ze społecznością, która będzie zainteresowana jej odbiorem. Nowa strategia sukcesu w internecie to Inbound Marketing. Już nie wystarcza zajmować pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Musisz stworzyć społeczność wokół swojej marki, produktów, czy usług, stać się specjalistą, o którym będą wszyscy mówić. A w tym wszystkim pomożemy Ci.
ANALIZA
Zaczniemy od poznania Twoich potrzeb. W ten sposób wyodrębnimy cele i potrzeby Twojej firmy. Wstępnie wytypujemy słowa i frazy kluczowe na które będzie promowana Twoja strona.
STRATEGIA
Na podstawie zebranych informacji przygotujemy wspólnie strategię Twojejej obecności w sieci, co pozwoli później efektywnie wykorzystać Internet do realizacji celów Twojej firmy. Jeżeli już posiadasz swoją strategię dostosujemy do niej rozwiązania.
REALIZACJA
Przechodzimy do realizacji strategii na podstawie ustaleń oraz wytypowanych słów i fraz kluczowych. W trakcie trwania kampanii będziesz otrzymywał co miesięczne raporty, które pozwolą ocenić efekty kampanii.
Pozycja linku sponsorowanego uzależniona jest od iloczynu zadeklarowanej przez Ciebie ceny za pojedyncze kliknięcie w reklamę kontekstową. Po uruchomieniu kampanii efekty są widoczne od razu. Po skończonej kampanii (kiedy budżet się wyczerpie) reklama znika.
Naturalne wyniki wyszukiwania zwane również organicznymi, to wyniki zwracane przez wyszukiwarkę na podstawie jej algorytmu. Algorytm ten ocenia zgodność strony z zapytaniem tzw. słowem kluczowym lub frazą kluczową. Na pierwsze efekty (link w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania) trzeba długo czekać - nawet kilka tygodni. Po zakończeniu (przerwaniu) pozycjonowania efekty nadal są widoczne i przy słabo konkurencyjnych słowach kluczowych mogą utrzymywać się jeszcze bardzo długo.
Nie tyle można połączyć te dwie formy reklamy, ale nawet powinno się to zrobić – zwłaszcza na początku kampanii, kiedy wyniki naturalne nie są jeszcze widoczne, lub niezadowalające. Wówczas reklama kontekstowa, która widoczna jest od początku kampanii, napędza ruch na stronie. W dalszych etapach taka reklama wzmacnia całą kampanię. Przy słabszych wynikach niektórych fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwarki można te frazy kluczowe pozycjonować w kampanii AdWords, zwiększając w ten sposób efektywność promocji strony.